מעכשיו משלמים באוטובוס, ברכבת, במטרונית ובכרמלית גם בטלפון הנייד

כעת אתם בוחרים איך לשלם:
ביישומון בטלפון הנייד או באמצעות כרטיס הרב-קו

איך משתמשים ביישומון?
נרשמים

נרשמים 1
נרשמים 2
נרשמים 3
נרשמים 4
מאשרים שירותי מיקום ומצלמה

מאשרים שירותי מיקום ומצלמה 1
מאשרים שירותי מיקום ומצלמה 2
מתכננים נסיעה

מתכננים נסיעה 1
מתכננים נסיעה 2
מתכננים נסיעה 3
מתקפים

מתקפים 1
מתקפים 2
מתקפים 3
מראים לפקח אישור תיקוף

מראים לפקח אישור תיקוף
ממשבים

ממשבים
מקבלים מידע מלא על הפעילות ביישומון

מקבלים מידע מלא על הפעילות ביישומון
*ביישומונים הנוספים המסכים נראים אחרת. המסכים עשויים להשתנות מעת לעת.


איך זה עובד באוטובוס?

איך משתמשים ביישומון? לחצו כאן להסבר


  • 1מורידים את היישומון מחנויות האפליקציות לטלפון הנייד ונרשמים לשירות.
  • 2סורקים את מדבקת הברקוד (QR) כשעולים לאוטובוס.
  • 3מתיישבים בנוחות במושב.
  • 4מסמנים את יעד הנסיעה או המרחק שלכם בכל מקטע נסיעה* ביישומון.
  • 5נהנים מהנסיעה.
  • 6בסוף החודש היישומון יחשב את מסלול התשלום המשתלם ביותר עבורכם בהתאם לנסיעות שביצעתם בפועל.
*אם נוסעים בשני קווים שונים בזה אחר זה, מדובר בשני מקטעי נסיעה.
שימו לב:
  • יש לתקף את הברקוד מחדש בכל נסיעה, גם במעבר בין קווי אוטובוס שונים במסגרת 90 דקות.
  • אין צורך לסרוק את הברקוד פעם נוספת בתום הנסיעה.

איך מחושב התשלום?

בשיטת התעריפים ביישומונים, אתם במרכז.

מעתה משלמים לפי המרחק שנוסעים! התעריפים ביישומון מחושבים בהתאם ל-6 טבעות המוגדרות על ידי טווחי נסיעה. טווחי הנסיעה נקבעים לפי מרחק הנסיעה בקילומטרים מהמיקום הנוכחי של הנוסע ועד ליעדו. מיקום תחילת הנסיעה הוא מרכז הטבעת והיעד, במידה והוא נמצא בטבעת אחרת, הוא מרכז הטבעת השנייה. על פי הנקודות המרכזיות מחושב טווח הנסיעה, כאשר לכל טווח יש תעריף שונה.

שיטת התעריפים ברכבת נשארת זהה, בהתאם לתחנות המוצא והיעד שלכם. למידע נוסף על תעריפי נסיעה בודדת ברכבת, לחצו כאן

איך זה עובד ברכבת?

  • 1בהגעתכם לסביבת תחנת הרכבת, יש ללחוץ על כפתור "תשלום" ולבחור ב"רכבת".
  • 2היישומון יזהה באמצעות GPS את תחנת העלייה שלכם. יש לאשר או לתקן במידת הצורך.
  • 3סורקים את הבר קוד שהתקבל במכשירכם בקורא הכרטיסים בשער האוטומטי בכניסה לרכבת.
  • 4ניגשים לרציף ממנו תצא הרכבת שלכם, עולים לרכבת ונהנים מהנסיעה.
  • 5בסיום הנסיעה ולקראת היציאה מתחנת הרכבת, יש ללחוץ על כפתור "סיום נסיעה"
  • 6היישומון יזהה באמצעות GPS את תחנת היעד אליה הגעתם. יש לאשר או לתקן במידת הצורך.
  • 7סורקים את הבר קוד החדש שהתקבל במכשירכם בקורא הכרטיסים בשער האוטומטי ביציאה מהרכבת.
שימו לב:
  • יש להקפיד ולהציג את הברקוד המתאים בשערי הכניסה והיציאה מהרכבת, גם במקרים בהם השערים פתוחים, כדי שנוכל לחשב את עלות הנסיעה שלכם באופן המדויק ביותר.
  • במידה ולא יוצג בר קוד בכניסה או ביציאה מהתחנה, מפעיל היישומון יפנה אליכם באמצעות הודעה לטובת הזנה ואישור של מוצא/יעד הנסיעה. ללא קבלת מידע זה לא נוכל לדעת מה היה מסלול הנסיעה שלך ונאלץ לחייב אתכם בסכום המקסימלי היומי – ₪58.5.
  • אין צורך לתקף שנית במקרים בהם יש צורך להחליף רכבת או לעבור רציף במסגרת אותה הנסיעה.
  • ברכבת לא ניתן לשלם על נוסעים נוספים.
  • לא ניתן לממש הסדר 90 דקות בשילוב עם רכבת.
  • בכרמלית יש לתקף רק בכניסה לתחנת הכרמלית בתהליך הדומה לזה של הרכבת.
    אין צורך לתקף ביציאה.



מהי התקרה היומית וכיצד היא מחושבת?

התקרה היומית מחושבת בהתאם למרחק הנסיעה הרב ביותר שביצע נוסע ביממה בודדת. למשל, נוסע שנסע במהלך היום מרחק של 25 ק"מ (ראו בטבלה מטה), ישלם עבור יום זה ₪20.5 (ללא הרכבת), לא משנה כמה פעמים נסע באותו יום בטווח שקטן מ 25 ק"מ. אם עלות נסיעותיו של הנוסע באותו יום נמוכה מעלות התקרה היומית, הנוסע ישלם עבור יום זה את עלות נסיעותיו ולא את התקרה היומית. כלומר, כלל התיקופים עבור הנסיעות באותה יממה יחושבו על פי המחיר הנמוך מבין השניים הבאים: תקרת החיוב היומית או סכום תעריפי הנסיעות הבודדות באותה יממה (לאחר חישוב מעבר חופשי 90 דקות* והנחת פרופיל, אם יש). התקרה היומית מחושבת בהתאם ליום קלנדרי המתחיל ונגמר 1בשעה 00:00.

שימו לב! על נסיעה בודדת ברכבת ישראל תשלמו תעריף רגיל, כפי שמופיע באתר רכבת ישראל (לתעריפי נסיעה בודדת ברכבת ישראל לחצו כאן)
*ניתן לבצע מעבר בין מספר אוטובוסים במהלך 90 דקות כך שהנוסע יחויב רק עבור נסיעה בודדת, כל עוד נסיעות ההמשך מתבצעות בתוך הטבעת שהנוסע במרכזה. מדובר בנסיעות שבתוך הטבעת הראשונה בלבד- רדיוס 15 ק"מ. יש לבצע תיקוף וסריקה של הברקוד בכל נסיעה


דוגמא נוספת: אם נוסע מבצע 2 נסיעות עירוניות באוטובוס בטווח של 15 ק"מ ו-2 נסיעות ברכבת מת"א לנתניה, סכום הנסיעה היומי שלו יעמוד על ₪38 (₪12 עבור הנסיעה באוטובוס בטווח 15 ק"מ ו-₪26 עבור הנסיעות ברכבת). לפי טווח הנסיעה הארוכה ביותר שלו הוא נמצא בטבעת ה-3 ולכן התקרה היומית משולבת רכבת שלו תעמוד על ₪35 וזה הסכום אותו ישלם.
# טווח נסיעה (ק"מ מירבי בקו אווירי) תעריף נסיעה בודדת (₪) אוטובוס, כרמלית ומטרונית (₪) תקרה יומית משולבת רכבת (₪)
1 עד 15 ק"מ 3/4/6 12.5 15.5
2 עד 25 ק"מ 10 20.5 24.5
3 עד 55 ק"מ 14.5 27.5 34
4 עד 100 ק"מ 24.5 41 59
5 עד 250 ק"מ 34 58.5 58.5
6 מעל 250 ק"מ 54 293.5 293.5
שימו לב! בנסיעה בודדת בטווח של עד 15 ק"מ, מחיר הנסיעה נקבע בהתאם ליישוב בו התחילה הנסיעה. ישנם יישובים בהם מחיר הנסיעה הינו ₪6 , ישנם יישובים בהם מחיר הנסיעה הינו ₪4 וישנם יישובים בהם מחיר הנסיעה הינו ₪3.
לבדיקת התעריפים של נסיעה בטווח של עד 15 ק"מ, בהתאם למיקום הנסיעה, ניתן להיעזר במחשבון

מחשבון תעריפי נסיעה ביישומון

יש לבחור יישוב מוצא היישוב שהזנת לא נמצא
יש לבחור יישוב יעד היישוב שהזנת לא נמצא

מחשב
מרחק בין היישובים: כ- ק"מ בקו אווירי*
תעריף נסיעה בודדת
הסבר
מחירה של נסיעה אחת בטווח של עד ק"מ
תקרה יומית
הסבר
התשלום המירבי ליממה בטווח של עד ק"מ.
התקרה היומית מחושבת בהתאם ליום קלנדרי המתחיל ונגמר בשעה 00:00.
תעריף חודשי מוערך
הסבר
עפ"י חישוב של ימים בחודש בניצול מלא של התקרה היומית.
* החישוב נעשה על פי המרחק ממרכזי הערים, המחיר המדויק יכול להשתנות בהתאם למיקום האמיתי בעת השימוש ביישומון
** שימו לב! על נסיעה בודדת ברכבת ישראל תשלמו תעריף רגיל, כפי שמופיע באתר רכבת ישראל (לתעריפי נסיעה בודדת ברכבת ישראל  לחצו כאן)

מחשב

תעריפי "רב-קו"

חופשי יומי
חופשי שבועי
חופשי חודשי

שימו לב! יש גם הנחות של סוף החודש...

היישומון החכם מחשב את הסכום לתשלום בסוף החודש, ומזכה אתכם הנוסעים בהנחות נוספות, בהתאם לסכום הנסיעות החודשית הכולל. למשל, על כל סכום שהוא בין 195.51 ל-391.5 ₪ מגיעה הנחה של %75 ,ולכן נוסע שסכום נסיעותיו הוא 195.5 ₪ ישלם בפועל 221.6 ₪.
מדרגה המדרגה בגינה ניתנת ההנחה שיעור ההנחה במדרגה סכום שימושים (דוגמא) הנחה אפקטיבית* (דוגמא) כמה אשלם בפועל (דוגמא)
1 עד ₪195.5 0% 100 0 100
0% 150 0 150
2 195.51-391.5 ₪ 75% 250 40.88 209.13
75% 350 115.88 234.13
3 391.51-978.5 ₪ 50% 500 201.25 296.75
50% 950 426.5 521.75
4 מעל 978.51 ₪ 25% 1300 520.88 779.13
* הנחה מקסימלית מצטברת למדרגה