-
האם כרטיס הרב-קו יבוטל?
לא לדאוג - כרטיסי הרב-קו נשארים! כל נוסעת ונוסע יכול לבחור את אמצעי התשלום הנוח ביותר עבורו: כרטיס הרב-קו או היישומון.
-
איפה אפשר להוריד את היישומון לתשלום בתחבורה הציבורית?
חפשו את אחד היישומונים שאושרו בידי משרד התחבורה (
Moovit,
רב-פס,
Pango ו-
Cello),
בחנויות האפליקציות (זמין להורדה באנדרואיד ובאייפון).
יש להוריד את היישומון לנייד ולבצע הרשמה בטרם הנסיעה, וזאת בכדי להנות מחוויה מיטבית
-
האם יש הבדל בין היישומונים השונים?
כן. מספר חברות מציעות יישומונים לתשלום ותיקוף בתחבורה הציבורית. כולם מאושרים על ידי משרד התחבורה ושיטת התשלום והתעריפים זהים בכולם, אבל חוויית השימוש בכל יישומון והאפשרויות הנלוות לה משתנה בכל אחד.
-
האם ניתן להשתמש בכמה יישומונים שונים עבור התשלום בתחבורה הציבורית, בו זמנית? האם הנסיעות מסונכרנות?
כל יישומון פועל באופן עצמאי, ולא מתבצעת כל העברת מידע בין היישומונים השונים. כדי לזכות בחישוב המיטבי, שמשקלל את כלל הנסיעות שבוצעו, יש להשתמש ביישומון אחד במהלך אותו החודש, המוגדר כתקופה שבין ה-25 לאותו החודש עד ל-24 בחודש העוקב. אם תבחרו להשתמש במספר יישומונים באותו החודש, כל יישומון יחשב ויחייב אתכם רק בהתאם לנסיעות שתיקפתם דרכו, ללא חישוב מיטיב של כלל הנסיעות שביצעתם באותו החודש בכל היישומונים.
-
מה קורה אם נגמרת לי הסוללה?
יש לטעון את מכשיר הטלפון הנייד לפני העלייה לאוטובוס. ברוב האוטובוסים החדישים אפשר להטעין את הטלפון בעזרת שקעי USB הסמוכים למושבים.
-
כיצד שומרים על פרטיות משתמשי היישומון?
משרד התחבורה מחויב לעמידה בכל הוראות החוק ולשמירה על צנעת הפרט ועל אבטחת המידע. בהתאם לתנאים שהציבה הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה, מפעילי היישומונים מחויבים לשמור את המידע בסודיות מוחלטת ואין להעבירו לאף גורם, או לעשות בו כל שימוש, מלבד חיוב התשלום. אנו ממליצים לקרוא בעיון את הסכם השימוש בכל אחד מהיישומונים.
-
האם אפשר לשלם ביישומון בכל אמצעי התחבורה הציבורית?
בשלב זה, ניתן לשלם ביישומון על השימוש בתחבורה ציבורית בכל חברות האוטובוסים, ברכבת ישראל, רק"ל ירושלים, המטרונית והכרמלית בחיפה.
-
האם קיים סנכרון בין השימוש בכרטיס הרב-קו לבין השימוש ביישומון?
לא, מדובר בשתי שיטות שונות של חישוב עלות הנסיעה. כדי ליהנות מהתשלום המשתלם ביותר, יש לבחור מראש את אמצעי התשלום (רב-קו או יישומון) ולהשתמש באותו האמצעי במהלך כל החודש, בין ה-25 לחודש ועד ל-24 בחודש הבא.
-
האם אפשר לממש מעבר חופשי של 90 דקות גם באמצעות היישומון?
כן. מעבר של 90 דקות ניתנים למימוש רק בנסיעות ברדיוס של 15 ק"מ מנקודת המוצא הראשונה, באותה יממה ובכל אמצעי התחבורה הציבורית, למעט רכבת ישראל. במקרים אלה, יש לסרוק שוב את ה-QR (ברקוד) בכל נסיעה חדשה. היישומון יזהה את השימוש החדש במגבלת 90 הדקות והנוסע לא יחויב בעבור הנסיעה הנוספת.
-
האם ההנחות לבעלי פרופיל מיטיב (נוער, אזרח ותיק, בעל מוגבלות וכו') נשמרות גם בתשלום דרך היישומון?
כן. ההנחות לבעלי פרופיל מיטיב נותרו ללא שינוי והן מחושבות על כל נסיעה בודדת.
-
מתי כרטיס האשראי שלי יחויב?
החיוב מועבר לחברת האשראי במועד החיוב של האפליקציה – 24 בחודש, ומצטרף לשאר הרכישות שביצעתם בכרטיס. מועד חיוב חשבון הבנק שלכם תלוי במועד החיוב של כרטיס האשראי. כרטיס אשראי מסוג קרדיט מחויב אחת לחודש במועד הקבוע. כרטיס אשראי "דביט" או "כרטיס תייר" יחויבו באותו יום (דביט) או במועד חיוב האפליקציה, 24 בחודש.
בכרטיס הדביט החיוב יהיה יומי, בהתאם לשימושים שבוצעו באותו היום. הבשורה למחזיקי הכרטיס היא שלמרות שהחיוב נעשה באופן יומי, מחזיקי הכרטיס אשר משתמשים ביישומון לתיקוף ותשלום יכולים ליהנות מההנחות החודשיות. כאשר היקף השימושים של הנוסע מגיע למדרגת ההנחה הראשונה*
תחושב באופן אוטומטי ההנחה המגיעה באותה מדרגה. לדוגמא, אם לאחר 14 ימים נוסע הגיע להיקף שימושים מצטבר של 195.5 ₪ וביום ה-15 של הנסיעות ביצע הנוסע נסיעות ב-20 ₪, יחויב הנוסע ב-5 ₪ בלבד משום שהוא הגיע למדרגת המקנה 75% הנחה.
-
האם קיימת אפשרות לצפות בפירוט נסיעותיי לפני סוף החודש?
כלל התיקופים שבוצעו זמינים לצפייה כל העת בחשבון הפרטי ביישומון - שם ניתן לעקוב אחר מצב החשבון ולעדכן את הפרטים האישיים במידת הצורך.
-
כיצד אדע האם משתלם לי יותר תשלום באמצעות היישומון או תשלום באמצעות כרטיס הרב-קו?
התשובה תלויה בשימוש בפועל שנעשה בתחבורה הציבורית - יש מקרים בהם ישתלם יותר תשלום קבוע באמצעות היישומון ויש מקרים בהם ישתלם יותר תשלום באמצעות החוזה התקופתי שבכרטיס הרב-קו. לבדיקה מהו אמצעי התשלום המשתלם ביותר אפשר להשוות את מפת התעריפים של כרטיס הרב-קו באתר
pti.org.il מול שיטת החיוב באפליקציה.
-
האם אפשר לשלם ביישומון גם על נסיעה של מישהו אחר?
אפשר לתקף ביישומון גם עבור נוסעת או נוסע אחרים בשימוש באוטובוס, המטרונית והכרמלית. כל תיקוף ייחשב כנסיעה בודדת והתשלום עליו יהיה על פי המחיר המלא בעד הנסיעה וללא הנחת 90 דקות. נוסע בעל פרופיל המזכה בהנחה (סטודנט, אזרח ותיק וכו'), המעוניין לתקף עבור נוסעים נוספים, יכול לעשות כן, אולם התשלום עבורם יהיה במחיר מלא, ללא הנחות וללא אפשרות לנסיעות מעבר. ברכבת לא ניתן לשלם על נוסע אחר.
-
האם האפליקציה בודקת שלא נעשה תיקוף כפול?
על מנת לבצע תיקוף נוסף יש לסרוק שוב את שלט ה-QR ,לבחור טווח נסיעה וכמות נוסעים. זו פעולה שאי אפשר יהיה לבצע בטעות פעמיים. לא בטוחים שתיקפתם? בדקו ביישומון את היסטוריית התיקופים. בכל זאת מצאתם בעיה? פנו באמצעות היישומון לשירות הלקוחות של החברה.
-
האם קיימים מוקדי שירות לקוחות עבור משתמשי היישומונים?
כן. במוקדי שירות הלקוחות של יישומוני Moovit, רב-פס, פנגו וסלופארק ישמחו לענות לכם על כלל השאלות והצרכים הקשורים ביישומונים, בין אם זה תמיכה טכנית או טיפול בתקלות, מענה על שאלות הנוגעות לחיוב דמי הנסיעה ביישומונים או פניות ציבור לגבי שימוש בהם.
בכל יישומון יופעלו אמצעי פנייה שונים, הכוללים פנייה באמצעות היישומון עצמו, וואטסאפ, צ'אט וכמובן מענה אנושי. תיתכן שונות בין היישומונים מבחינת דרכי הפנייה ויש לעקוב אחר ההסברים ביישומון בו משתמשים. אם לא קיבלתם מענה מספק, תוכלו לפנות לרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה באמצעות אתר האינטרנט של משרד התחבורה או להגיש פניית ציבור ולהתעדכן במצב בירור פניית הציבור במוקד כל-קו במספר 8787* (שלוחה 3).
-
כיצד אפשר לערער על גובה התשלום במקרה של טעות בחישוב?
ניתן לפנות לשירות הלקוחות ולהגיש ערר ביישומון. אין להתבסס על שיחה טלפונית למוקד בלבד.